Make it yours

Blev sugen på att testa en ny make också, fick inspiration till en make av en reklambild jag sett.
Oftast när jag sminkar mig väljer jag bara färg och sen kör jag så får man se vad slutresultatet blir.
Ibland får jag dock inspiration av ngt, en bild, en snyggt sminkad tjej på stan eller ngt på tv typ.
Sen tkr jag det är viktigt att man gör maken till "sin egen" och inte kopierar rakt av ifall man inte riktigt passar i den. Jag använder sällan eyeliner t.ex. om jag inte ska förlänga fransraden till lösisarna så att den går hela vägen in i inre ögonvrån, ibland ser maken ofärdig ut om man inte gör så.

Iaf beror det inte på att jag inte kan använda eyeliner, utan mer på att jag sällan tkr att jag passar i det när jag är klar med sminkningen. Blir inte helt nöjd eftersom det inte passar mina ögon riktigt, så jag använder kajalpenna och svart ögonskugga på en smal pensel ist, om jag använder eyeliner brykar jag svepa lite skugga i den färg jag använt ovanpå linjen när jag avslutar maken så att den inte blir för skarp.

Jag har ganska små ögon och att rama in dem med för skarpa linjer blir inte snyggt då det skär av ögat, speciellt om jag kör eyelinjer under nedre fransraden. En mjukare linje i svart funkar bättre på mig.

Vad jag egentligen vill säga är väl att det är bäst att köra på det som passar ansiktet och stilen man har även om man kan göra nästan likadant som bilden man ser. Sen finns det många dagsmaker som passar de flesta.
Kolla också vilka färger som är bäst för just dig och passar din ögonfärg, men snöa inte fast på det för mkt utan prova olika färger, säger olika tidningar osv att din favoritfärg passar bäst på bruna ögon och du har blåa, så kör på den ändå! Det finns säkerligen en nyans och sminkning som gör att resultatet blir bra ändå, och gillar du hur du ser ut i sminkningen så go for it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0