Att misslyckas är också ok =)

Gjorde en partymake för ett tag sen som jag inte la upp eftersom den blev misslyckad, men sen insåg jag att det faktiskt är okej att visa att man kan misslyckas ibland.

Den går ganska snabbt att göra med tanke på att den är i svart, var nog tyvärr lite för snabb så den blev inte alltför bra. Jag är nöjd med nyanserna jag fick till på ögonskuggan dock, det är resten som gick åt h-vete.

Skulle aldrig gå ut i denna make som den blev här, men fördelen med att exprimentera är ju att man lär sig av sina misstag =)


Gav upp totalt någonstans i mitten av maken, hade inte tillräckligt med tålamod denna dag :P

Men ska ge er en kort beskrivning av hur ögonskuggan är lagd iaf. Resten skiter jag i att berätta om eftersom det ändå ser ut som crap :P

Gör jag om denna make ngn gång och får till den ska jag komma ihåg att ta bild på den så ni får se hur jag hade tänkt att den skulle se ut. =)

*lägg en svart ögonskugga med en bred mjuk pensel över hela ögonlocket och upp till en liten bit under brynet.

*Lägg en vit skugga på den svarta längst in på ögonlocket och sudda lite så du får fram en ljusare nyans än på yttre halvan (jag gjorde så eftersom jag inte hittade min gråa skugga.)

*Sudda, sudda och sudda skuggan upp mot ögonbrynet.

*Lägg en vit skugga under brynet och sudda den nedåt, låt den vita och svarta skuggan mötas och gå ihop till en ljusgrå.

*Lägg på mer av den svarta skuggan i globlinjen och på yttre delen av ögonlocket, denna gång med en smalare och hårdare pensel för ett intensivare resultat. Sudda ihop lite men sudda inte ut den för mkt.

*Lägg den svarta skuggan under nedre fransraden med samma smala hårda pensel, lägg en vit skugga under och sudda låt dem mötas i mitten utan ngn "kant" utan dom ska smälta in i varandra

*Lägg en vit skugga på mitten av ögonlocket och en liiiiten bit upp, sudda ihop kanterna på båda sidor men var nog med att inte sudda över det vita.

*Vit skugga i inre ögonvrån och så är du klar med ögonskuggan.

Jag har jobbat med 2 ögonskuggor på denna make och resten är penslarnas förtjänst. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0