Pollenallergin = medicincocktail typ

Nu är det vår! Dom flesta av er vet vad detta innebär för pollenallergikerna, att må piss, att stanna inne med stängda fönster vissa dagar och alla dessa piller och mediciner.

Mediciner jag tar varje morgon:
Aerius - långtisverkande antihistamin tabletter som ska fungera förebyggande
Loratadin - Samma som ovan
Kestin - Antihistamintabletter mot mer akuta symptom som snuva osv
Rinexin - Rensar slem ur bihålerna så jag inte får inflammationer
Lecrolyn - Förebyggande ögondroppar

Sådan jag tar sedan tidigare varje morgon:
Symbicort - Långtidsverkande astmaspray
Lamotrigin - för psykiska orsaker
Lyrica - för psykiska orsaker
B-komplex - B-vitaminer eftersom jag har b-vitaminbrist

Sådan jag alltid måste ha med mig:
Tilavist - ögondroppar mot akuta symptom
Bricanyl - Astmaspray mot akuta symptom
Livostin - Nässpray
Pappersnäsdukar, ofc
Lyrica
Kestine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0