pengar eller inte pengar

Jag är gode less på att vara pank, men det är ju mitt eget fel, inte så att jag har spenderat en massa denhär månaden, det enda jag lagt någon större summa på är när vi förnyade lite i sovrummet. Men jag spenderat för mkt månaden före det så jag lånade av john och från räkningskontot så vart endel att betala tillbaks när jag fick pengar.

Sen fick jag mindre pengar än vad jag brukar få, men denna månad har jag lånat 85kr av john. Det ska jag nog klara av att betala tillbaks utan att det blir ett hål i min budget ;P Valde att vara fattig denna månad så jag kan leva som jag brukar nästa månad, hellre fattig en månad än att hela tiden låna och hamna i en cirkel där allt man får in går till att betala allt man lånade förra månaden och sen måsta låna i slutet av månaden igen. Funkar ju inte.

Jag blir stressad när jag vet att jag har skulder att betala, även om det är till migsjälv, alts till mitt sparkonto.

Har ju en utgift mindre när jag dragit ner på snusen, annars lägger jag ca 1400 på det varje månad. Nästa månad tror jag att jag har slutat faktiskt, i slutet av nästa månad alts. Jag jobbar på bra tkr jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0