Ingen Linda Hallberg, men bra ändå =)

Nu är det ju så att jag inte tror att jag är nån expert på smink typ Linda Hallberg.
Men jag vet att jag kan endel och jag delar gärna med mig.

Jag tkr smink är kul men jag sminkar mig inte varje dag och har inte speciellt avancerade sminkningar för det mesta, jag vill ju inte alltid gå runt med värsta färgglada sminkningarna och täta ögonfransar för jag tkr om "the girl next door" stilen till vardags =)

Men ibland känner jag bara så otroligt stor lust att ställa mig framför spegeln och göra nå fint, och då gör jag det^^ Lite mer avancerade sminkningar tar ju lite mer tid än en vardagssminkning i bruna toner som tar 5 minuter.

Ska bli bättre på att ta blider både på de finare sminkningarna när jag väl gör såna och på resten av mitt liv.

Endel saker som jag skrivit i förra inlägget kanske ni anser vara självklart men det finns dom som inte tkr det.
Ska man skriva om smink så tkr jag att man kan dela med sig av sina egna små trix och inte bara skriva, jag la på en gul ögonskugga och sen en orange,..
Skriv att man suddar, vart man la skuggorna osv. Är väl inte så kul att försöka härma en sminkning men inte ha fått tillräcklig info om hur den är gjord om man nu är ny på att mixtra med färg.

Jag kan vid dethär laget kolla på en sminkning och göra en som är ganska lik men oftast gör man ju om den lite så den passar ensjälv och det man tkr är snyggt.

Öva och läs sminkbloggar så lär du dig fort vad som passar dig i sminkväg.

Sminkningen som beskrivs i förra inlägget passar bra till blå ögon tack vare champangebasen men den är också grym till gröna ögon, för lila och grön är så otroligt snyggt tsm tkr jag :)

Sen finns det mkt som passar till både blå och gröna ögon i färgväg om man bara matchar rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0