Färgning och shampoo

Färgade min utväxte igår, kunde inte vänta längre då det såg förjävligt ut.

Ett tips när du bara ska färga utväxten är att använda pensel så slipper hela håret få sig en omgång. Sliter ju ändå på håret att färga det och speciellt topparna ska man varar försiktig med. Det tar lite längre tid med pensel då man måste dela upp håret mkt tunnare men har man slitet hår är det värt det. Tar som fan på armarna så det bästa är ju såklart att ha en kompis som gör det.

Lätt är ju att missa en fläck eller en rad men är du noga är risken inte större än när man färgar direkt från flaskan.




Eftersom min hårbotten är så känslig kliar den som fan idag. Ska tvätta med mitt lugnande shampoo från enden idag för att få bort fårgrester från hårbotten. Detta shampoo funkar sjukt bra för mig eftersom det är lugnande för hårbotten.



Köper det på coop för har inte hittat det ngn annanstans ännu, har väl i ärlighetens namn inte letat sådär jättenoga heller. Billigt äre ju inte då det kostar 25kr tuben men det får de vara värt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0