Ett visst ansvar

Har som vanligt inge vettigt att skriva så får se vad detta inlägg kmr handla om :P
Jag har vart duktig tjej och gått ut och promenerat varje dag, men idag tar det emot som fan när jag är förbannat trött. Då har jag ändå sovit massor, och då menar jag massor!

Ork it ständigt känna mig stor så har skärpt till mig ordentligt när det gäller onyttigheterna även om jag måste få unna mig stuff ibland. Men idag känner jag att jag behöver cola och redbull och typ, ostbågar! har längtat efter ostbågar jättelänge typ. Lyckades motstå suget att köpa en liten påse när jag var på statoil igår och köpte popcorn.
Fyfan va jag är bra.

Har nog mer viljestyrka än vad jag trodde.

Jag och nina satt och snackade i lördags och jag sa att jag anser att det är ganska ansvarslöst och inte alltför snällt mot sin partner to let yourself go för mkt bara för att man är i ett förhållande. Det finns massor med exempel på par där en eller båda har gått upp massor i vikt och slutat ta hand om sigsjälva. Killen är orakad och har skägg ner på halsen fast han förut trimmade och hade en snygg skäggväxt, och tjejen har slutat sminka sig och går runt i mjukisar permanent. (detta är ett exempel jag pratar inte om något specifikt par)

Jag håller absolut med nina om att några sambokilon är okej, men då pratar vi om typ 5 kilo, inte 20.
Det jag sa till nina är att min kille blev tillsammans med en tjej som såg ut på ett visst sätt, om jag hade vägt typ 80kg hade vi nog inte börjat dejta ens en gång för john är inte attraherad av stora tjejer.
Jag tror absolut inte att han skulle göra slut med mig om jag gick upp 20 kilo, för han älskar mig ju, han är kär i mig och vi bor ihop och är förlovade. Det handlar om mer än yta och är nog inte värt att kasta bort bara för att man blir en tjockis.

Jag vet att jag inte skulle göra slut med john om han gick upp till 90 kilo (fett alts inte om han blev värsta galet muskelberg, eller skulle ju inte göra slut med honom då heller även om jag anser att lagom muskler är snyggast.)
Men jag skulle nog inte tända på honom längre.

Jag anser att det är viktigt att man är attraherad av sin partner, man hade väl inte blivit tillsamamns med någon man inte ansåg var attraktiv. Så ett visst ansvar har man mot sin partner att hålla sig i ungefär samma form som man var när man blev tillsammans (om man nu inte föder barn eller när man börjar komma upp i ålder och det börjar vara svårt att hålla sin idealvikt.)  Jag är 3-4kg från den vikt jag hade när jag och john blev ihop. Vill gärna hamna där igen. Mest för min egen skull eftersom john tkr att jag är fin som jag är. Men jag triva absolut inte i den kropp jag bor i atm.



Jag och Nina juni -09 efter vattenkrig i min lägenhet

Största ansvaret har man ju ändå mot sigsjälv och visst, om man trivs med sigsjälv så må det väl vara. Men varför ska man hålla sig snygg när man är singel och sen bara släppa allt för att man hittat någon som älskar en för insidan? jag förstår inte hur folk tänker som tkr det är okej?
Sen är det ju extremt dåligt för hälsan over all att väga för mkt.

Säkert många som inte alls håller med mig i detta men skitsamma för detta är min blogg och mina åsikter. Jag har absolut ingenting emot stora människor utan menar på att man ska fortsätta ta hand om sig själv även om man har ett seriöst förhållande. och vikten är det som brukar fara åt helvete för folk som skaffar typ sambo osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0