Djuren och bekymmer

Vart en händelselös dag, har ingen energi atm.

Snövit bråkat på vincent hela tiden, är fan mobbing på hög nivå alts! hon pokar honom i sidan och fräser och springer efter honom. Vet inte vad jag ska göra förutom att ha dem instängda varannan natt, och snövit blir tokig när man stänger in henne! Vill inte att hon ska bli stressad när hon har ungen, men samtidigt är ju vincent min bäbi så jag lider med honom.

Böt plåster på min bortbrända vårta på handen idag, såg jäääävligt äckligt ut där under! Ville visa john men han ville inte se för han stod och lagade mat :P

Nu springer snövit runt i köket och dampar på allt, gräver på tidningspapper och lever om.

Sigmund har också fått nå ryck och slingrar rung som en galning i terrariet, vi misstänker att ngt är fel på bakdelen men kloaken ser normal ut så vettefan, har gjort en tråd på reptinet så får se om man får nå bra tips.

Sen försöker han få upp dörren till terrariet hela tiden, det har han alltid gjort men nu har han fått ett sår av att han trycker så mkt på kanten och ändå fortsätter han försöka fast han uppenbarligen har ont så man inte får röra där. Får hålla lite koll så det inte blir nån infektion av det hela men det tror jag inte, han har tydligen haft ett sår förr av samma anledning sa john och  det har läkt ihop utan problem.

Vincent äter iaf jävligt bra fortfarande så ska snart väga honom igen och se hur mkt han gått upp :D

och nu är det inte länga kvar innan kottebäbin börjar springa omkring i köket heller ist för att bara ligga i transportburen, myyyyyyys!

John såg när snövit diade honom för nån dag sen men jag hade somnat på soffan och han ville inte väcka mig så jag missade det :/ var jättesött enligt john och det kan jag verkligen tänka mig. Surt att jag inte var där och kunde få en bild av det.

Annars har vi lite problem med lillödlan som inte äter så bra, har vart så sedan leo var och attackerade honom men han har inga sår eller infektioner utan har nog mer blivit medtagen av det hela, får börja tvångmata honom snart om han inte börjar äta bättre.

Sen funderar jag endel på hur kottarna ska bli sålda, har ju inte hänt ngt hittills och jag oroar mig lite för det. Vill ju att dom ska få permanenta hem asap för det blir ett stressmoment för dem varje gång man flyttar dem.
Nu funkar ju inte snövit och vincent ihop alls men jag vägrar flytta på henne och ungen nu. Ungen är helt enkelt för liten och snövit för känslig.
Dom ska stanna där dom födde ungen och ha så mkt lugn och ro som möjligt till ungen klarar sig själv. Så när mini och snövit kan separeras så vill jag göra det så fort som möjligt, för hon funkar inte med vincent. Sen kan det bli inavel ifall ungen och snövit skulle vara av olika kön. Kan inte könsbestämma bäbin ännu men ska göra det så fort det är möjligt.

Så djuren upptar mkt tankar och tid atm. Man vill ju såklart att alla ska må bra och vi har några stycken att hålla reda på. Så när det blir problem med nån utav dem så tänker man väldigt mkt på det. Sen när det blir problem med flera så får man ännu mer att tänka på.

Jag kollar väldigt mkt på nätet efter tips och anledningar osv ifall dom inte beter sig som dom ska. Man brukar hitta ganska bra svar. Ifall man bara tar sig tid att verkligen leta och att inte bara förlita sig på en person, en artikel eller an åsik osv utan kollar på flera. Förhoppningsvis får man samma svar av majoriteten av sökresultaten men oftast inte så dår får man hitta en mellanväg och köra på det som man själv tkr låter mest logiskt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0