Dagens make

Blev en jävligt simpel silverfärgad make och svart inramning, inspirerad av en mascara reklam som går på tv just nu.
Denna make är väldigt enkel eftersom jag bara använt en skugga, så i princip ingen suddning behövs och ingen skuggning alls.
Sen har jag använt en pulverskugga som är lite knepigare att få fast och som lätt faller ner under ögat men det går lika bra med en "vanlig" packad ögonskugga.



Öppna ögon


Har använt en pulverskugga i ljust silver som jag packat med en applicator (duttaduttadutta) över hela ögonlocket till strax ovanför glodlinjen. Suddat kanten med en bred pensel och låtit skuggan gå svagt svagt upp till ögonbrynet.

Använt en smal styv snedskuren pensel och gjort en svag linje med samma skugga under nedre franslinjen.
Låtit skuggan gå runt hela ögat och lagt på lite extra i inre ögongloben med samma styva pensel.

Efter det på med lösögonfransarna och massor med mascara på de nedre fransarna

Avslutat med svart kajal innanför övre och nedre fransraden.

Jag har markerat ögonbrynen lite extra denna dag för jag tkr svart och silver gör en så förbannat fin kontrast.



Stängt öga, fick inte till rätt färger på denna bild.
Men på den övre bilden stämmer de ganska bra.

Till detta en stram, hög hästsvans. Inte så spännande frisyr men jag messar inte med mitt hår just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0