Victoria Milan

Otrohetssajten Victoria Milan

http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article13113445.ab

Det första jag tänker är: Vem har förstört dig? Vem har krossat dig så totalt? Eller blev det bara fel från start? och Hur har du isåfall betett dig mot dina partners?


Jag tror inte att otrohetssajten kommer få fler att vara otrogna. MEN det sänder ut budskapet att det är okej att vara otrogen.

Jag anser att om du som vuxen väljer att vara med någon i ett monogamt förhållande så håller du dig till den personen eller så gör du slut.

Visst världen är inte så svart och vit.

Men är man en vuxen personbör man nog ha någon uppfattning vilka konsekvenser otroheten kan få. Hur dåligt man kan få sin partner att må.
och har man dessutom familj,.... ja då har jag inte ens ord,... för då utsätter du dina barn. Som är totalt oskyldiga. För en uppslitande upplevelse.

Är det inte bättre att skiljas än att vara otrogen? om man ska vara rent krass alltså.

För om äktenskapet ändå är i sånt skick. så kanske det är bättre för alla inblandade och speciellt för barnen om man ha såna att man är skilda och då som vänner?

För DET, att vara vänner efter skiljsmässan, kan nog vara svårt ibland som det är. Det blir garanterat inte lättare om den ena partnern varit otrogen mot den andra.

John får hellre ringa mig och göra slut på fläcken än att vara otrogen. För det är så respektlöst och förnedrande och sårar så djupt.
Han vet om det, att det är så jag kännr. för slutresultatet kmr ändå bli detsamma. Förhållandet kommer avslutas.

Jag kommer inte stanna med någon som är otrogen, jag har så svårt att lita på människor som påstår sig tycka om mig.
Förhållandet skulle bli totalt outhärdligt för oss båda om jag stannade. Jag skulle aldrig slappna av, misstänksamheten skulle vara närvarande hela tiden, kontrollbehovet skulle spåra ur totalt.

Jag vet detta, jag känner migsjälv såpass bra. Så varför utsätta oss båda för det? För då kommer förhållandet ta slut så småning om ändå.
För att det blir olidligt, en direkt konsekvens av otroheten. Varför dra ut på lidandet?

Jag tror och vet att det går att komma över en otrohet i en relation. Men den person jag är idag skulle inte kunna göra det. Vem vet, kanske är jag annorlunda om 10 år. Men det är då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0