mätt o sugen på onyttigheter, wtf?

Just nu är jag mätt, jag är helt säker på att jag är mätt. Käkade typ fem skulle jag gissa och åt 3 varma mackor i ugn. nomnomnom. Men ändå sitter jag här och längtar efter skrovmål, zoogodisar, ostbågar och stjärnor. Fattar ingeting.

Vet ju att jag bara är sugen och oftast går suget över bara jag säger till migsjälv: nej du behöver det inte, du har redan ätit så du är inte hungrig.

Så vettefan vad min kropp har fått för sig nu. jaja bara kämpa emot i guess. Samtidigt har jag inte förbrukat alla mina points idag så jag skulle kunna äta lite onyttigt utan att överskriva min gräns.

Nu räknar inte jag points stenhårt. Har ingen aning om hur många points det är i en portion husmanskost som man själv lagat tex, men det ger mig en bra riktlinje ändå. Kollar kalorierna på micromat och vet hur många points det är i en maxburgare osv.  Så det funkar ändå. överskrider jag lite en dag är det inte hela världen.

Men åter till mitt orimliga sug efter onyttigheter så tänker jag fortsätta ignorera det så hoppas vi att det går över. och ger jag efter så gör jag. Man får vara svag ibland, bara man inte ger efter för suget varje gång.
Det är då det går illa tillslut. Plötsligt står man där på vågen och inser att man ligger 10-20kilo över sin idealvikt.

Jaja jag ska fortsätta slåss mot migsjälv ett tag. Kolla om det kommi ut nå nya avsnitt, men det betvivlat jag, kul att nästan alla serier man ser på har säsongsuppehåll samtidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0