jag har fan skärp mig ordentligt ändå

Idag ska jag och åke ut och traska. Skönt!! blir väldigt rastlös i kroppen nuförtiden om jag inte får röra på mig tillräckligt. Var riktigt svårt att somna inatt eftersom jag bara traskat omkring litegrann i stan och inte gått "på riktigt" alts typ 1timme i sträck  med lite tempo.

Köpte en liten ostbågspåse på 35gram igår eftersom vi skulle se film och jag var sugen på snacks. Slutade med att jag åt inte ens 1/3 av den. Skålen stod framme i morse men jag kände mig itne så frestad som jag brukar så jag ställde bara undan den.
Kändes riktigt bra. Var sugen på ett skrov från max igår också och fast vi var där och john köpte mat så sket jag i det och käkade 2 rostmackor när vi kom hem ist.

Jag har verkligen börjat få pli på migsjälv. Det enda jag är svag för är redbullen. Dricker den varje dag fast jag VET att jag inte borde. Men jag mår så mkt bättre efter en burk. Blir nog av med den vanan ngn dag också om jag bara bestämmer mig.
Använder nog mkt av min självbehärskning åt att undvika andra saker så orkar inte riktigt försöka klippa den just nu. Men jag vet att jag kan eftersom jag lyckats sluta med den felar ggr tidigare. Trist att jag ens köper dendär första burken så jag faller tillbaka.

Men jag är fan så jävla duktigt. Jag är en tjej som käkade 1gång per dag och då käkade jag skräpmat. Jag är en tjej som åt chips minst 5ggr i veckan och drack minst 1liter cola varje dag.

Nu äter jag vanlig mat och äter 3ggr/dag. Jag dricker inte cola och jag äter nästan aldrig strips. Jag har slutat äta chips. När jag vill ha snacks köper jag en 35grams ostbågspåse.
Jag har alts kommit en väldigt bra bit mot målet och även om jag bara gått ner 6kilo på närmare ett halvår så vet jag att dethär är en livsstil jag kommer kunna hålla eftersom jag försöker vara lagom sträng mot migsjälv. Det är pokej att unna sig ibland men jag håller det på en lagom nivå numera.

Jag går ut och går och rör på mig, jag som förr tog bilen vart jag än skulle. Verkligen överallt. Nu går jag om det inte är jättelångt. Känns så skönt att jag har åke som drar ut mig på promenader. Stöd och sällskap gör det så mkt lättare =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0