Vem är du, vem är jag?

Vem är jag?
Jag är en 22 (snart 23) årig tjej som bor med mina sambo och massa djur i en tvåa.
Jag gillar smink, piercingar, mina vänner, min kille, min familj, djur osv.
Jag älskar att umgås och prata.
Allt sånt, allt ytligt, alla omständigheter. Alla jag gillar och allt jag gillar att göra. Allt runt omkring mig är lätt att beskriva.

Men VEM ÄR JAG? HUR ÄR JAG?

Det vet jag inte riktigt. Jag vet ungefär vem jag tror att jag är. Jag vet ungefär hur jag tror att jag är.
Men jag vet inte om jag har tillräckligt mycket självinsikt för att egentligen veta.

För ibland gör man ju saker som inte riktigt passar in på hur man tror man är som person.

Har ingen aning om ni förstår vad jag menar. Men det här är nåt jag funderar ofta på.

Tror det är nödvändigt att ta en titt på sigsjälv ibland. För det är viktigt att försöka känna sigsjälv.
Man utvecklas ju hela tiden.
Sen är ju frågan om man kan ta det. Om man kan ta hur man egentligen är. För man kanske inte gillar vad man ser.

Det är så sjukt många som beskriver sig själva på ett sätt. Men som andra människor ser på ett helt annat. För vi beskriver nog oss själva i mycket såsom vi vill vara snarare än som vi faktiskt är.

Självklart kan de flesta erkänna sina mindre bra sidor också. Men det är en sak att veta det och en annan att jobba på det.

Sen är ingen felfri. Alla har brister och det är det som gör människor så underbara och intressanta.
Gud så trist att vara "perfekt".

Men strävan efter att bli en bättre människa tycker jag inte man ska släppa. Att försöka styra hur man utvecklas till det bättre. Be the best possible u can be. Typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0