15 frågor och svar om makeup

Beauty tag - 15 frågor.

1. Vilken är din nuvarande favoritfoundation?
Tient Miracle 010 från Lancôme. Den sitter bra, täpper inte till så man blir inte så finnig som man kan bli av vissa oljigare foundations. och det är en av de få som finns i min nyans då jag är jätteljus på vintern. Sen funkar den på min torra hy utan att jag ser "fjällig" ut. Den är lite dyrare (runt 450kr) men helt klart värt priset!

2. Favoritconcealer?
Använder inte concealer så ofta men när jag väl gör det kör jag på Touche Magique från L'oreal.

3.  Din åsikt om lösögonfransar?

Well, om ni inte visste de redan, så äälskar jag det ;)

4. Slänger du din maskara  efter tre månader?
Nej, jag slänger den när det börjar vara slut eller för torr.

5. Vilken är din favoritmaskara?
Använder massa olika. Älskar vattenfast mascara men eftersom jag är allergisk mot dem så kör jag just nu på Double Extension från L'oreal. Den svartvita.

6. Vilken är din mest älskade "muliti task"produkt?
En ljust beige ögonskugga. Funkar som ögonskugga, highlighter på kindbenen och går att dutta på läpparna eftersom jag älskar ljusa läppar.

7. Använder du någon primer?
Nej, eftersom jag har en så bra (om än lite dyr) foundation så behövs det inte. Det räcker med den på ögonlocken som bas för ögonskuggan. Sen är min hy ganska bra som den är så behöver ingen.

8. Favvomärke rent generellt på makeup?
Viva la diva!! Bra pigmenterade skuggor och billiga. L'oreals grejjer är också sjukt bra.

9. Vad är namnet på din favoritögonskugga just nu?
En trippelskugga från L'oreal i brunt som heter Color Appeal Trio Pro för grå ögon. Funkar för alla ögonfärger enligt mig.

10. Favvoläppstift?

Änvänder inte läppstift. Funkar inte för mina känsliga läppar, dom blir bara torra och flagnar.

11. Favvoläppglans?
Har inget speciellt. Använder oftast ett metallic från Teeez! i färgen smooth 03. Men det är bara för att det redan ligger i handväskan.

12. Favvoblush?
Använder de från Viva la diva paletten Absolutley fabulous make up! ett rosa och ett brunt.

13. Nämn tre favoriter inom billigare "drugstore"make up-saker?
Viva la diva paletten Absolutley fabulous make up! Ögonskuggorna från Lovie och ögonskuggorna från mny. Älska!

14. Nämn tre favoriter inom dyrare "high end"make up-saker?

Jag vet inte riktigt vad som räknas som dyrare, L'oreals ögonskuggor, Lancômes foundation och,.... L'oreals Eyeliner SuperLiner

15. Om du bara fick använda tre makeup-produkter resten av ditt liv vilka tre saker skulle du välja?
En svart mascara. En mörkbrun ögonskugga till brynen och ögonloben och en stor mjuk pensel att sudda med.

Fyll gärna i du med! Alltid kul å läsa någons annans favoriter och sånt där :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0