Underbar sjukgymnast!

Oväntat som fan. Hon var helt fantastisk. Väldigt empatiskt och lyssnade, ställde massor me frågor och tog mig på allvar.

Hon kände på mina axlar och nacke och sa att jag är Så spänd att det är hemskt och svullen. Men det är inget fel på styrkan i mina muskler eller rörligheten. Så ett träningsprogram hjälper inte även om det inte skadar.

Tyvärr går hon på semester nu. Men i slutet av augusti ska vi påbörja behandling. Vi ska prova oss fram och se vad som passar mig bäst.

Hon körde ultraljudsbehandling också med djupgående värme och efteråt kände jag mig faktiskt lite mer avslappnad i musklerna.

Nu är smärtan såklart tillbaka och jag har inte sovit bra inatt (heller.)

Tills hon kmr tillbaka tyckte hon att jag skulle gå till en läkare och få medicin. Hon tyckte att jag skulle få muskelavslappnande och prova det iallafall.

Så imorgon ska jag till läkaren. Har bytt vårdcentral till björnen och kvinnan jag pratade tyckte det var sjukt att dom itne ens hade gett mig en läkartid. Hon sa att hon inte kunde lova något men att jag iallafall skulle få komma till en läkare så att jag får en undersökning.

Sen hoppas jag att dom har hunnit få mina journaler så att dom ser vad sjukgymnasten har skrivit och att jag faktiskt fått smärtstillande förut.

Ska be om recept på både småärtstillande och muskelavslappnande och sen testa att ta bara de muskelavslappnande först och kolla om det hjälper. Skulle ju va nice om det räckte med enbart det =)

Känns iaf så underbart att bli tagen på allvar at jag nästan började gråta igår. Både av sjukgymnasten och hon på vårdcentralen.

Så humöret är på topp fast jag har ont och har sovit lite. Har varit så grining senaste veckan, men det gör inte så mkt. För john är sjuk så han har varit lika grining.

Misstänker att han lyckats smitta mig eftersom jag har ont i halsen, får kväljningar och spottar blodblandat slem. Tack som fan honey :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0