tankar

Vart ute på promenad, blev 2 timmar och 15 minuter.

Gick en annan väg än jag tänkt först så vet inte hur långt jag gått. Men skulle tippa på att det är ungefär lika långt eftersom det tog lika lång tid som den andra vägen.

Tog med min mp3. Det brukar jag inte göra.
Jag brukar försöka vara själv med mina tankar för att slippa all vardaglig stimulans ett litet tag.

Är så mkt med dator, tv och folk hela tiden så ibland behöver hjärnan bara få gå av sig själv och bearbeta och gå igenom saker.

Men det var riktigt skönt med musik. Vägen jag gick och musiken jag lyssnade på gav mkt minnen.

Jag sörjer det som inte blev, det som rann ut i sanden, det man inte gjorde. Och det faktum att jag inte är 17år och får vara dum längre.

Nu ska jag göra vuxna val, ta vuxna beslut, ha ansvar osv. Blä. Jag vill verkligen inte vara vuxen. För det mesta tänker jag inte på det. Men när man ser tillbaka så känner jag bara att vuxenlivet är blä i mångt och mycket.

Ska duscha och fixa mig lite. Håret blev ju åt helvete av luftfuktigheten. Sen ska jag hämta john på jobbet runt niotiden.

Vi får se vad som händer ikv. Känner inte riktigt för att vara hemma. Men samtidigt vet jag inte om jag orkar vara med folk. Föra en konversation osv. Kändes jobbigt. Känner inte så mkt för film och serier heller.

Funderar på att ta bilen och bara köra. Låter löjligt men det är skönt ibland. Att bara köra runt och tänka och vara ifred. Minnas och le, minnas och sörja.

Livet har varit tungt och bra samtidigt i perioder. Jag har inte kommit över det som varit. Men jag jobbar på det. Tillåter dock inte migsjälv att tänka på det alltför ofta. Samtidigt som jag vet att det är det jag borde göra.

Tänka på det, se det ur andra synvinklar, för att kunna lämna det bakom mig så småning om. Jag tror inte på att kasta saker över axeln. Antingen blir man ganska fucked av det i slutändan eftersom man har massa bagage som lurar.

Eller så är man ganska kall, som inte påverkas av saker och ting som händer en och runt omkring en.

Jaja my deep moment är över, eller kanske inte men ska inte skriva mer om mina tnakar nu iaf. Duschen vare ja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0