mitt liv - underbart

har vart lite låg igår och idag. Vet inte riktigt vad som hänt. Eftersom det verkligen kännts som att jag tagit mig upp ur gropen, men har väl halkat ner en liten bit.

Så därför tänker jag skriva ett inlägg om hur bra mitt liv faktiskt är. För att få perspektiv och tänka positivt. Sen så är jag psykiskt sjuk vilket gör att jag mår dålgit ändå. Men ska fokusera på de positiva jag har omkring mig atm.

Jag har en underbar pojkvän som jag bor tillsammans med. Vi är förlovade och han är en av mina bästa vänner. Någon jag kan prata om allt med. Stora som små saker. Han är snygg, vilket inte precis ger minuspoäng ;) Han gör att jag känner mig trygg och hemma för mig är där han är.
Jag och john har det bra. Känner mig trygg i att han älskar mig för den jag är. Att han stöttar mig, min pelare. Jag älskar honom, på ett sätt jag nog inte älskar någon annan. Ser en framtid, även om 5 år, tillsammans med honom. Gärna om 10 år. Jag har hittat den människan jag vill dela mitt liv med. 

Jag har en familj som tycker om mig och släktmiddagar med massa folk. En mamma som säger att hon älskar mig, ofta. En pappa som hjälper till med de praktiska och på så sätt visar att han älskar mig. och 2 knäppa småsyskon som är som småsyskon ska vara i allmänhet.
En mormor som är helt underbar, en morfar, roliga mostrar och söta kusiner. Jag är närmare min släkt på mammas sida än på pappas men även där har vi kusiner, farbröder och såklart en farmor och farfar. Alla i livet.

Jag har ett socialt liv, vänner jag kan prata med om jag funderar på saker. Folk att ringa och hitta på saker med och så några få riktigt nära som håller mig om ryggen.

På senaste tiden har jag även fått en vilja att göra något, alts jobba. Känner att jag vill prova. Så till hösten blir det till 90% praktik på alfa. Skulle återkomma efter semestern. då blir det heltid, spännande.

Känner att jag vill göra nåt redan nu, kanske på 25% eller halvtid. Men vet inte riktigt vad. Skulle såklart gärna ha ett jobbmed lön, och då spelar det ingen större roll vilket jobb det är. Men ska jag ha praktik och få samma skitsumma som om jag bara är ute och leker med kompisar så vill jag göra nåt roligt eller lärorikt. Något nytt som kan vara en erfarenhet.
I alla fall så känns det som att jag kommer framåt med livet. Med vad jag vill göra och kan se en framtid. Vet inte vad den innehåller men känns inte lika meningslös nu ändå. Utan mer som att jag kanske har en normal framtid, så småning om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0