min lilla mormor <3 kärlek

Ska och hälsa på min lilla mormor på sjukan idag (säger lilla för hon är kortare än mig)

Hon ramlade från en stege och bröt knät. Så det var massa benflis och sen tror ja de skulle sätta in en spik eller nå också.

Hon opererades igår.

Många på jobbet som har frågat john hur det är med henne och vill ha uppdateringar eftersom de jobbar på samma vårdlag. Så när jag sa till john att hon hade opererats utbrast han: - äntligen har jag nån info att komma med!

Haha tror han tkr det är lite jobbigt att behöva svara att han inte vet hela tiden.

Det är dock väldigt typiskt min mormor att fara och klättra på en stege när hon är ensam hemma och allt. Hon skulle ta ner nå madrasser från vindan eftersom släkten på morfars sida kommer och hälsar på.
MEN det är en vecka innan de kommer.

När morfar frågade vafan hon skulle upp och pyssla för så svarade hon: - jamen du gör det ju aldrig! haha
Hon är lite så. Morfar hade gjort det så småning om, han är bara lite seg i starten. Precis som min karl ;)

Jag vet en gång när jag skulle förbi mormor och hälsa på. Hittade henne i lilla vardagsrummet på en stege där hon stod och målade taket! Ensam hemma och allt (tror dessutom hon var hemma från jobbet för att hon inte mådde så bra just då.)

Skällde ut henne och sa att hon inte får göra såna farliga grejjer när hon är själv hemma. Men inte lyssnar min envisa lilla mormor på det.

Mamma håller med mig totalt men säger också att hon själv säkert kommer bli precis likadan när hon är äldre.
Så jag ska väl inte säga nåt jag heller.
Eftersom jag är så lik mamma och mormor redan nu kommer jag väl också bli sån. En envis tant som minsann klarar allt själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0