hungrig, always

Som ni säkerligen har märkt så tänker jag på mat, typ konstant.
Känns som att jag alltid är hungrig och sugen på nå nowadays. Är säkert för att jag räknat kalorier och med flit äter för lite kalorier just nu.
Enligt viktväktarnas nya metod så ska man äta 15points (ca 1500kalorier) jag äter runt 11points. Går efter deras gamla rekommendationer.

Men det har faktiskt funkat lite bättre dethär med viktminskningen sen jag började hålla lite mer koll på hur många kalorier jag stoppar i mig och hålla mig till mina 11points de flesta dagarna.

Sen att jag rör mig mer gör ju också att man blir hungrig och kroppen vill att man ska äta mer.

Jag skriver ofta om mat, men jag äter inte så ofta, 2-3ggr/dag. Borde bli bättre på frukost igen men känner ytterst sällan för att äta på morgonen, under vinterhalvåret gick det bra men nu är det för varmt typ.

Blir iaf mat nu, ska raida kyl,frys och skafferi och se vad jag kan gräva fram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0