Hundvakt

Just nu sitter jag hos nina och är hundvakt åt sötAtlas. Han saknar nina litegrann redan men vi ska mysa och så ska han få följa med när jag gör lite ärenden bara affärerna öppnar så^^

Fram till dess hade jag tänkt sitta vid datorn och chilla, fick 3 timmars sjukt bra sömn inatt. Städade hela lägenheten denna natt eftersom jag inte har internet på min dator atm, suger men ja fick ju faktiskt nå vettigt gjort. Har flyttat om hyllor och dörrar i bokhyllan också (sjukt slitigt å göra det själv, ikeagrejjer ftw"!? haha) så nu har vi plats för en till orm där^^ Skönt å få bort det fula hemmabyggda terrariet. Påtalom hemmabyggen så hämtade vi hem terrariet som min far har snickrat ihop till boan, det är sjukt snyggt faktiskt och tur är väl det då det är skitstort och därmed blir en "möbel" typ, ska ha prydnader och ett terrarium ovanpå det.

Idag ska jag som sagt göra massa ärenden, köpa massa saker till boan så jag får hem honom så ska förbi djurshoppen och tömma hyllorna typ ;) Kmr bli dyyyyyyrt :/:/:O men vad gör man inte för djuren. Ska ringa till djursjukhuset och få en tid för vincent också för han verkar ha skadat tassen :( min stackare. Ska ta me honom te djurshoppen först så monica eller sandra får kolla på den, märkte att ngt var fel eftersom han inte springer omkring lika mkt som han ska göra (han är ju förfan en kotte dom ska kuta som fan) Sen när vi klippte klorna på honom sist så var det en tass som vi knappt fick röra och då är han ju inte lätt att klippa klorna på ens i vanliga fall.

Iaf så kollade jag tassen igår och den ser lite svullen och sprucken ut + att han har en "blåsa" på den eller typ en svullnad.

IAf så var tommy förbi igårkväll, var jättekul att träffa honom igen, vi mös med djuren och snackade djur ofc. Haha nerds vi är^^ Sen så försökte sigmund helt seriöst äta up tommys finger, alts han bet och sen började han faktiskt pressa ner fringret, vi fick logg honom tillslut och inget blod spildes, haha. Men tommy sa att han får skylla sigsjälv eftersom han var och provocerade lite. Våra djur är så fina :D

Jag kan knappt vänta till vi får skaffa hund, men har inte hört nå av läkarn ännu så vettefan vad som händer men ringer vårdc. nu och ska kolla läget.

Just nu ligger atlas brevid mig i soffan och väser och gnäller lite, han får nog för lite uppmärksamhet men samtidigt så måste han ju sakta men säkert vänjas in vid att vara ensam några timmar per dag. Jag har sagt till nina att jag gärna ställer upp domhär veckorna när hon måste jobba och så, ldom dagar ajg kan för det är ju bara myyyyyyyys att vara hundvakt till lille söte^^

Nej nu har jag nog babblat klart ör en stund iaf. Hare <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0