Kottebäbisar

Idag slöade jag som fan på förmiddagen och sen bestämde jag mig för att fixa mig lite och lägga mig i soffan och läsa veckorevyn. Mitt i sminkningen hör jag att det piper och har sig så jag misstänker att några av alla våra bäbisar slåss. Kollar ödlorna men där var det lugnt och kollar sen köket då jag är övertygad om att vincent och snövit har hamnat i bråk (dom har dock aldrig bråkat förut) Sliter upp handduken och ser att snövit har fått ungar!

Blev hyfsat chockad då vi inte vetat om att hon vart dräktig utan bara tyckt att hon är lite tjock, vilket inte är ovanligt hos tamigelkottar även om det inte är speciellt bra. Jag ringde iaf Sandra och upplyste henne om läget och sen ringde laban mig så jag sa att han skulle komma förbi. Gjorde mig klar i all hast vilket innebar att jag sket i både eyeliner och i att fixa håret.


Jag och laban hängde här en stund och väntade på att sandra skulle dyka upp, sen slog hungern till och efter att ha försökt nå henne en stund utan att lyckas så drog vi och käkade. Självklart ringer john och berättar att sandra har vart förbi medan vi var borta.

Jag läste iaf på lite när jag upptäckte att vi fått nya bäbisar och det verkar inte finnas någonting alls som jag kan eller ska göra utan det är bara låta den nyblivna mamman vara ifred och hoppas att hon inte blir så stressad att hon biter ihjäl eller stöter bort ungarna, sånt händer ju tyvärr.

Får helt enkelt hålla lite koll så att ungarna verkar äta och må bra och i övrigt låta dem va ifred. Hör pip från köket lite då och då och jag måste erkänna att jag redan är kär i dom squeekande, rosa små bäbisarna!

Just nu är dom yttepytte med en vikt på ca 10gram och har små vita taggar. men dom blir sötare, slänger upp en bild jag hittat på google på några som ser exakt likadana ut då det inte är läge att ta kort på ungarna ännu.


Hör pip från köket lite då och då och så har våra ödlor bråkat med varandra igen, vilken cirkus vi har hemma och det är nog till 80% mitt fel :P men min sambo står ut med mig ändå <3

Sen försöker jag sluta snusa nu vilket innebär att jag gått från en dosa/dag till 4-6 påsar/dag. Jag är en arg och otrevlig(are) kvinna atm. Imorgon är sista dagen på jobbet så då ska vi hinna städa bort det sista. Lokalen ska vara tom och urstädad när vi drar på kvällen så får väl se hur hårt och länge vi måste jobba imorgon.

John ska iaf få skjutsa mig till jobbet för han måste köpa ett till terrarium, vi kan inte ha ödlorna tillsammans då dom ryker ihop hela tiden. Vet dock inte vart vi ska ställa ytterligare ett terrarium. Vi har för liten lägenhet,... eller för mkt djur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0