Städning

Ska försöka få lite ordning här hemma idag så har plockat ihop litegrann och kör en maskin disk atm.
Har diskat litegrann också men inte allt ännu för vårt diskställ är pyttelitet, vi har ju plats för ett större på bänken så vet inte riktigt varför vi har kvar det lilla fortf. :P

Kör lite tvätt hos mamma atm för att få göra det i lugn och ro. Självklart hade min lilla mamma kört igång fler maskiner, men hon hade inte gjort det som jag vill.
Blandat trasor i 60 tvätten osv. Jag vägrar ha trasor på så låg temp för dom är BAKTERIEFYLLDA och ÄCKLIGA och ska dö! Så nu gör jag om det. Skrev en lapp att jag vill göra det själv, för tanken var ju inte att hon skulle tvätta ÅT mig utan att vi skulle få tvätta där.

Idag tror jag hon är på jobbet för det var tomt när jag kom dit så nu får jag göra det själv i lugn och ro :D
Ska dit om en timme igen och köra igång en ny maskin.

Förutom tvätt och disk ska här dammsugas och köket ska moppas. Sen ska toaletten skuras också men får se om jag gör det idag eller imorgon.

Orkar inte dammtorka, folk får stå ut med att det är damm här, så länga köket och toaletten är rena får folk leva med resten.
Sen tkr jag om att ha undanplockat så det är oftast undanplockat här hemma. Nu har jag dock slackat på det på senaste tiden. Orkar inte riktigt.

Eftersom Ida kmr imorgon och jag tror inte hon har vart här förr, är gode säker på att hon inte vart de. Så vill jag ändå ha lite rent. Är bra att hon kmr för då måste jag ju göra allt det där som man skjuter på i vanliga fall.

Det kmr ju folk ikväll så skulle väl vara bra om det är gjort redan innan dess, men samtidigt är det ju "bara" nina och åke och dom har sett vårt hem skitigt förr. :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0