Nya tillskott i familjen

Nu har jag news - Vi har 2 nya bäbisar här hemma. Vincent är ingen hane utan födde 4 st bäbisar varav 2 inte levde, de var inte ens färdigutvecklade.
Trodde först att Snövit hade fött igen även om det kändes som att det var tight mellan födslarna. Snövit sket fullkomligt i bäbisarna dock så jag började fundera.
Kollade Vincent och inte fan är det en han. Har aldrig kommit mig för med att kolla henne eftersom jag fick uppgiften om att det var en hane när jag köpte henne.
So iaf så får vi se om ungarna överlever natten. Håller tummarna för bäbisvincentar kmr va så cute när dom kutar omkring här hemma. Det har pipit endel i köket denan kväll med andra ord.

Lillkotten är redo att äta fast föda nu och vi har handmatat den lite ikväll jag och tommyboii, gick finfint.
Kmr flytta vincent och barnen till en stor egen bur om de lever imorgon, och så får lillen och snövit varsitt krypin i transportburarna, har ju bara 2 såna.

Ni kan inte ana hur hårt jag håller tummarna för att detta ska gå vägen.

Känns som att vi får nya barn hela tiden fast vi säger att vi inte ska ha fler djur så bara blir de,... haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0