Våra bebisar

igår var en mkt lyckad kväll, fest med bara fina människor, hade trevligt.

Dock dog vår gecko igår på dagen fick jag besked om, fick ont i magen av tanken på att berätta det för john, var ju trots allt hans ödla och våra djur är våra bebisar.

Kände mig ganska dämpad efter det och gör det fortfarande när jag tänker på cheddar, får ont i magen. JA han var bara en ödla, jag vet, det är lätt att säga så men det gör ont i magen på oss båda ändå för han var vår, han var så fin. Jag började tänka på hur det skulle kännas om darling gick borg, elelr sigmund, som vi har haft längre. Som vi är ännu mer fästa vid, aj, det är ju det med djur, dom dör, för dom kan inte berätta vad som är fel, och när man väl ser att någonting är fel är det ofta svårt att göra rätt, för det finns så mkt som kan vara anledningen att man måste börja på ett och sen prova flera olika saker innan man kommer på vad som är rätt just denna gången.

Jag är glad att våra ormar är välmående även om darling är en mes och dessutom ästan bara nattaktiv, för hon är så fin så fin. Sigmund också, fast han bara bits och rymmer. ALLA djur har en egen personlighet, även smådjur och reptiler.


Cheddar

 

Sigmund


Darling


Cheddars bror hade vi tingat sen tidigare eftersom vi tänkte att dom skulle må bra av att bo tillsammans. Ska prata med både sambo och djurshoppen om vi fortfarande ska ha honom senare men det tror jag.

Så snart utökas familjen med igelkott och ev. ödla igen.

Idag ska jag även ta migi kragen och ringa mika om tatueringsmässan och lärlingsplats. Är nervös fast jag inte behöver vara det, men idag ska det bli gjort. Är inte acceptabelt att dra ut på det längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0