John Sonny Landén

Om jag kunde uttrycka hur mycket jag älskade dig så kulle jag göra det, men jag kan inte, jag kan försöka, men för det mesta blir det bara en massa jag älskar dig, vilket kanske är lite långrandigt men jag kommer fortsätta säga det, och jag kommer fortsätta säga det ofta, för det är någonting du aldrig ska glömma bort ens för en sekund.





Idag ska jag iallafall försöka berätta varför jag älskar dig. Vad som gör oss så förbannat speciellt.

Jag älskar dig för att du får mig att slappna av bara genom att vara nära.
När jag vaknar kan jag inte somna om, jag stiger upp och lägger mig i soffan, oavsett hur trött jag är så går det inte att somna igen. Men om jag får krypa in i din famn, om du håller om mig i några minuter. DÅ slappnar kroppen och hjärnan av, då saktas tankarna ner och jag kan sova

Jag älskar dig för att hos dig finns min trygghet och tillit.
När du finns i närheten känner jag mig inte hotad, inte orolig och jag kan vara jag. Mitt bättre jag eller mitt sämre jag, spelar ingen roll. Med dig är jag alltid jag. Min personlighet är en paradox pågrund av min uppväxt och sjukdom, men med dig känner jag mig äkta.

Jag älskar dig för att jag kan ha ett skatbo i håret, vara osminkad och finnig och du tycker ändå jag är vacker.
Oavsett vikt, klädsel (eller inte klädsel:P) och sminkning så får du mig aldrig att känna mig ful. Du är stöttande, kramande och tröstande när jag har mina tjockisdagar och förtvivlat byter kläder 10ggr. Samtidigt är du såpass ärlig att du kan säga om någonting ser fel ut. Därför vet jag att det är äkta, du gör det inte för att vara snäll utan för att du tycker att jag duger precis som jag är.

Jag älskar dig för att du älskar mig, för att du ger mig närhet och för hur du får mig att känna. Men mest av allt älskar jag dig för att du är du. För hur du ser ut, pratar, rör dig och luktar. För hur du tänker och känner, för hur du intregerar med andra människor och för att med mig är du äkta. För att jag är utvald att se ditt sanna jag, alla sidor. Därför är vi speciella tillsammans, för tillsammans är vi äkta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0