Egoism

Det finns gränser känner jag! har kännt så ett bra tag!
Jag har så sjukt svårt att förstå hur vissa människor kan sätta sigsjälva först i alla lägen sådär, både i de små och stora sakerna i livet.
Hur kan man anse att man är såpasss viktig och såpass mycket mer värd än alla andra att man anser att folk ska anpassa sig efter ensjälv hela tiden?

Jag förstår inte detdär så ska nog inte grubbla mer för då blir jag bara sne.

Finns positiv egoism och de finns negativ egoism, stör mig på folk som kör stenhårt på den negativa egoismen och alltid ska ha det bäst själva oavsett hur mycket andra människor måste offra för att man ska få sin vilja fram. Som inte kan se till logik och etikett. HÄNSYN säger jag bara, är så respektlöst och själviskt.

Den positiva egoismen innebär iaf för mig att man sätter sigsjälv först vid vissa tillfällen när det gäller vissa saker för att man inte ska gå under av hjälpsamhet. Att man tar en dag för sigsjälv fast kompisarna vill träffas när man känner att man måste få vila, att man säger nej till att skjutsa eller hjälpa till med praktiska saker när man har mycket att göra själv och inte ska behöva stressa och jobba ihjäl sig.

Det viktigaste är att hitta balans,.. balans, BALANS förfan, ta åt er, läs, tänk efter. Fyfan säger jag bara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0