Söndag - Framsteg

Allting är suddigt och samtidigt ser jag allt så klart.

Men hur får man människor att få perspektiv, att se saker och ting ur andra synvinklar, när dom desperat klamrar sig fast vid det dom själva vill tro.

Mina vänners olycka är min olycka, jag bryr mig bara en aning för mkt om andra för det mesta. Men det är svårt att se till sigsjälv när man känner sån ångest över andras öde.

Men mina vänners olycka kan också bidra till min lycka, inte på det elaka sätt som skadeglädje innebär, sådant känner man inte när det gäller folk man älskar. Men det hjälper mig ofta att få perspektiv på mitt eget liv, att se hur lyckligt lottad jag är som har allt jag har och som känner som jag gör.

Livet är aldrig enkelt sägs det, men just nu, i detta ögonblick känner jag att mitt liv, min dag just idag är så förbannat enkel. Jag vet vad jag ska göra idag, jag känner ingen panikångest och jag känner att det går spikrakt framåt. Hela nästa vecka känns som att det kommer bli en otroligt bra vecka för min egen del.

Vi ska börja rensa ordentligt i förrådet idag, men först ska jag kolla film och äta chips, skriver detta inlägg medan jag väntar på att filmen ska tanka klart.

Imorgon är det ny månad och ny vecka och jag ska börja en kurs och vi får nycklarna till nya lägenheten, allt är nytt och jag har en miljon saker att göra, underbart!

Kursen kommer förhoppningsvis gå bra och jag har en positiv inställning till den, det kommer förhoppningsvis leda till nya insikter och bättre erfarenhet inom arbetslivsområdet och mest troligt även en praktikplats på en piercingstudio när kursen avslutas <3 alltså om runt 2 månader. Framsteg.

Att vi äntligen får tillgång till nya lägenheten och kan börja ta tag i allting som jag så länge  bara haft på papper och i huvudet, att se mina idéer bli verklighet. Framsteg

Min sambo har steppat up och lovat att vi tillsammans ska hjälpas åt med förrådet så nu kommer det äntligen bli gjort och jag kan slappna av lite tack vare att han tar ansvar och initiativ. Framsteg

Jag och mamma ska på IKEA på fredag och jag ska shoppa upp 5siffriga belopp, pengar jag lagt undan för just detta och även ett generöst bidrag från mina föräldrar <3 så vi får nya fina saker i lägenheten. Att allt det jag valt ut äntligen materialiseras och kommer hem så jag kan börja skruva ihop och bygga om. Framsteg

Kursen kommer även innebära en normal dygnsrytm, någonting jag verkligen behöver för att må bra och nu finns inte längre några ursäkter för att inte stiga upp ur sängen och påbörja dagen. Framsteg

Sen i slutet av nästa vecka ska jag, tanja och åke på SPA bara vi tre och slappna av och bli bortskämda. jag tar mig tid och pengar för att verkligen skämma bort migsjälv och slappna av ordentligt, för första gången på jag vet inte hur länge ska jag slappna av på riktigt. Framsteg

Jag har även på sista tiden börjat acceptera hur jag ser ut och känna mig om inte vacker så iallafall inte ful längre. Framsteg

Det finns en miljon småsaker till som jag känner gör att jag tar mig framåt både i livet och speciellt personligt. Men jagorkar inte och hinenr inte skriva ner dem alla nu eftersom jag ska skjutsa en handikappad laban till ica strax och här sitter jag fortfarande med morognfrilla, mjukisar och kletigt dagen-efter-smink i halva ansiktet.

Bjuder på en bild på det eftersom jag är på så sjukt bra humör idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0